۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۵۱۴۸۸
تحت اشراف آیت‌الله سبحانی؛

مرکز تخصصی کلام در مدرسه علمیه ولی عصر رودان افتتاح شد 

مرکز تخصصی کلام سطح ۲ با حضور امام جمعه بندرعباس در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان رودان تحت اشراف حضرت آیت الله سبحانی افتتاح شد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندر عباس در مراسم افتتاح مرکز تخصصی کلام سطح ۲ شهرستان رودان که امروز در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان برگزار شد با اشاره به جایگاه و شخصیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی، گفت: آیندگان جایگاه مرجع بزرگوار (آیت الله سبحانی) را می فهمند، حوزه علمیه باید قدر این فضلا را بیشتر بداند و هر میدانی که دشمن برای ضربه زدن به اسلام باز کرد این مرد بزرگوار یکی از پرچمداران جدی دین بود.

وی افزود: حضرت آیت الله سبحانی سهم بزرگی در حفظ مکتب اصولی امام راحل دارد، کتاب تهذیب الاصول یک دوره کامل اصول در زمان امام خمینی(ره) به مدد وی نگاشته شد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ما چه نیازی به علم کلام داریم، ادامه داد: در کل جهان ۴ هزار و ۵۰۰ اتاق فکر وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ مورد آن ویژه آمریکاست که فکری جزء از بین بردن فکر ما را ندارند، اما بخش مهم این اتاقهای فکر فرافکنی است و شیطان ترین شیاطین را در بخش های مختلف بر علیه دین اسلام به کار گرفته اند.

آیت الله نعیم آبادی، خطاب به طلاب و علما تصریح کرد: کنار ما بهائیت فعالیت می کند، دراویش یارگیری می کنند، وهابیت به شدت فعالیت می کنند و سیلی به صورت دین می زنند و ما با کم کاری سیلی به صورت خودمان می زنیم.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار درصدد محو دین اسلام است، گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود کاری به ما نداشتند و شب و روز توطئه نمی کردند از این رو باید این رشته (کلام) را داشته باشیم.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: اگر اعتقادات سست باشد فقه نمی تواند انسان را از محارب نجات دهد، در این شرایط رشته کلام است که شما را پاک و اعتقادات را سالم می سازد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه رشته کلام برای رشد روانی مردم و جامعه لازم است اضافه کرد: برای اینکه خودمان را بسازیم، دشمنان را بشناسیم و فریب آنها را نخوریم نیاز به علم کلام داریم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام عدالت تولیت مدرسه علمیه رودان، درباره ضرورت ایجاد مراکز تخصصی در استانها  و کلام و اعتقادات افراد و نقش آن در رفتار افراد مطالب مبسوطی را بیان کرد.

در این جلسه حجت الاسلام ترکاشوند معاون آموزش مرکز تخصصی کلام امام صادق (ع) بیانیه حضرت آیت سبحانی را درباره افتتاح مرکز تخصصی کلام در شهرستان رودان قرائت کرد.

در پایان جلسه حجت الاسلام و المسلمین مختاری مدیر حوزه های علمیه استان نیز با تقدیر از حضرت آیت الله سبحانی از ایجاد مراکز تخصصی در آینده نزدیک در استان خبر داد.

گفتنی است مرکز تخصصی علم کلام سطح ۲، تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی و با زحمات و پیگیریهای حجت الاسلام عدالت در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهرستان رودان ایجاد شده و در نخستین دوره آن قریب به ۷۰ نفر طلبه در این رشته تحصیل می کنند./202/851/ب1

ارسال نظرات